Subject: Eesti-Läti neljanda elektriühenduse riigi eriplaneeringuga (REP) visandatud trassialternatiivid
From: "Jaanus Kivirand" <[email-masked]>
To: "Monika Korolkov - MKM" <[email-masked]>, <[email-masked]>
Cc: "Indrek Aps" <[email-masked]>, "Nikon Vidjajev kliima"
Date: Tue, 25 Mar 2025 09:36:08 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere,

Palume mitte planeerida Eesti-Läti neljanda elektriühenduse trassi  läbi
plaanitava tuulepargi!

Türi valla Lungu tuulepargi detailplaneering on jõudmas vastuvõtmise faasi
(hilises järgus kus kõik uuringud (KMH) on tehtud ja välja on selgitatud
tuulikute võimalikud positsioonid). Arvestades ohutusalasid ei mahuks
trass tuulikupargist läbi (kui just mitte plaanida trassi täpselt
tuulikute nr 3 ja 6 vahelt). Juhime tähelepanu, et arvestades meelestatud
enamus valdades ja planeeringute peatamisi siis võib olla tegu ühega
vähestest projektidest üldse mis lähiaastatel realiseerumas on. Peale
põhjalikemaid keskkonnauuringuid osutuvad paljud alad ebasobivateks ja
need mis sobivateks seetõttu seda enam tuleb hinnata alasid mis on järgi
jäänud ja mitte muuta neid täiendavalt tuulikute ära jätmisega
majanduslikult konkurenti võimetumaks, sest juba paari tuuliku ära jätmine
võib muuta (kõrge elektriliitumise kulu tõttu märkimisväärselt kogu
projekti tasuvust ja realiseeritavaust).

Vaade tuulikute asetusele:

Lugupidamisega,

Jaanus Kivirand | Arendusjuht

TMV Green OÜ

+372 53 459 304 |  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

Meistri 16, 13517 Tallinn, Estonia,  <https://tmvgreen.ee/>
https://tmvgreen.ee/

From: Monika Korolkov - MKM <[email-masked]>
Sent: Monday, March 17, 2025 4:46 PM
To: Jaanus Kivirand <[email-masked]>; [email-masked]
Subject: Eesti-Läti neljanda elektriühenduse riigi eriplaneeringuga (REP)
visandatud trassialternatiivid

Tere

Pöördume Teie poole seoses
<https://riigiplaneering.ee/riigi-eriplaneeringud/eesti-lati-neljas-elektr
iuhendus/kaardirakendus> Eesti-Läti neljanda elektriühenduse visandatud
trassialternatiividega. Kas Teil on olemas/koostamisel projekt vastavalt
väljastatud projekteerimistingimustele, mille info KOV meile edastas, et
saaksime trassialternatiivi asukohti täpsustada.

Lauka (37501:002:0210) Lungu küla on väljastatud PT (EHR.kood 291664692)
energiasalvesti rajamiseks - palume edastada projektlahendus e-posti
aadressile  <mailto:[email-masked]> [email-masked] esimesel võimalusel või
hiljemalt 24.03.2025, et näha kuhu energiasalvesti paigutatakse.

Lisateave sh korduma kippuvad küsimused (KKK) on leitavad kodulehel:

<https://riigiplaneering.ee/riigi-eriplaneeringud/eesti-lati-neljas-elektr
iuhendus> Eesti-Läti neljas elektriühendus | Riigiplaneering

Heade soovidega

	Monika Korolkov
nõunik
Ruumilise planeerimise osakond
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
+372 5884 7055  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <https://www.mkm.ee> www.mkm.ee | Suur-Ameerika 1, Tallinn